Четвер, 05.16.2024, 3:35 PM | Вітаю Вас Гість | RSS |
ЧЕРНЯТИНСЬКИЙ ЗЗСО | |
Головна | Біологія | Реєстрація | Вхід |
|
Схема аналізу уроку біології
Готовність вчителя й учнів до уроку: наявність плану у року; вибір типу, структури уроку; підготовка натуральних біологічних об’єктів, біологічного обладнання; знання змісту навчальної програми та інших інструктивно-методичних матеріалів з питань, викладання біології, їх творче використання вчителем; підготовка дидактичного, роздаткового матеріалу, інших засобів навчання; готовність учнів до уроку; раціональність розподілу навчального часу. Організація уроку: чіткість поставленої мети, завдань уроку, їх доцільність; логічна послідовність структурних елементів уроку. Зміст уроку: відповідність змісту матеріалу програмним вимогам; компактність і системність матеріалу, що вивчається; зв’язок з практикою, життєвим досвідом учнів; відповідність змісту матеріалу віковим особливостям, навчальним можливостям учнів; розвивальні особливості уроку; виховне значення уроку; вміння вчителя виділяти головне в навчальному матеріалі, не допускати перевантаження учнів. Науково-теоретичний і методичний рівень викладання: - доцільність обрання форм організації навчального процесу та оптимальність їх поєднання, формування прийомів навчальної праці; використання вчителем основних дидактичних принципів навчання (науковість, доступність, системність і систематичність, міцність результатів навчання, формування навичок самоосвіти тощо); використання раціональних методів і прийомів навчання, їх удосконалення, впровадження інтерактивних методик; здійснення міжпредметних, внутрішньопредметних зв'язків, практична спрямованість змісту навчання, зв'язок з життям; формування екологічних знань та природоохоронних умінь учнів; додержання вчителем вимог щодо виконання практичної частини програми: проведення дослідів, лабораторних робіт, практичних занять, екскурсій; використання досягнень біологічної науки, передового педагогічного досвіду; наочність, засоби навчання на уроці (таблиці, карти, гербарії, муляжі, вологі препарати, живі об'єкти, навчальні фільми тощо); робота вчителя з формування сталого інтересу до вивчення предмета, особливості різноманітних пізнавальних завдань; інтегративний підхід до вибору й реалізації освітніх технологій, методів, засобів і форм навчання; Діяльність учнів на уроці: різноманітність видів і характеру самостійної роботи; активність на етапі актуалізації та застосування знань і вмінь; дисципліна протягом уроку. Діяльність учителя на уроці: педагогічна техніка, мова вчителя; педагогічний такт, прийоми співробітництва й співтворчості; реалізація основних функцій вчителя. Результати уроку: обсяг, доцільність, диференціація домашніх завдань, їх відповідність нормативним вимогам; рівень та якість засвоєння і розуміння учнями найістотніших положень, понять і закономірностей; уміння учнів використовувати здобуті знання для обґрунтування біологічних законів, понять, наукових фактів, явищ природи; характеристика системи здобутих учнями біологічних знань, сформованість навчально-практичних умінь і навичок; рівень гігієнічних знань, умінь і навичок; розвивальне і виховне значення уроку; виконання плану уроку; реалізація мети уроку; методика оцінки навчальних досягнень учнів, об'єктивність оцінювання, ведення тематичного обліку знань; найбільш вдалі елементи уроку; що на уроці не реалізовано і чому; загальна оцінка уроку. |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
uCoz |