Схема аналізу уроку іноземної мови
Підготовка вчителя до уроку:
знання і виконання вимог програм, інших нормативних документів та інструктивно-методичних матеріалів з питань викладання іноземної мови;
планування уроку, формулювання мети, вибір типу та структури уроку;
підготовка роздаткового, дидактичного матеріалу, підбір текстів і завдань творчого характеру, а також комунікативних завдань.
Реалізація дидактичних і методичних прийомів навчання іноземної мови:
оптимальний вибір організаційних форм, методів і прийомів навчання, застосування активних та інтерактивних методів і прийомів навчання;
наявність парних і групових форм роботи на початковому і середньому етапах навчання, співвідношення часу говоріння вчителя й учнів;
комунікативна спрямованість уроку;
усна основа навчання, активна мовна діяльність учнів;
постановка правильної вимови, інтонації, здійснення усного випередження, використання екстралінгвістичних засобів навчання, умовно-мовленнєвих ситуацій;
систематичний розвиток навичок засвоєння іноземної мови з використанням усної розповіді вчителя, технічних засобів навчання, комп'ютерної техніки;
реалізація принципів свідомості, активності, систематичності й доступності у навчанні;
функціонально-ситуативний підхід у навчанні;
генералізація змісту навчання;
розвиток діалогічного мовлення за допомогою вправ, що вимагають постановки запитань і підготовки відповідей, побудова діалогів із заданої ситуації, використання сюжетів картин і динамічних ситуацій;
розвиток монологічного мовлення за допомогою спеціальних вправ;
комплексно-диференційоване засвоєння мовного матеріалу;
самостійна робота учнів на уроці.
Опрацювання нової лексики у типових вправах; комунікативна спрямованість вправ:
Практичне навчання граматики:
навчання граматики на основі структурних моделей мови;
головні напрями роботи вчителя з метою забезпечення свідомого володіння учнями структурою побудови речень іноземною мовою.
Використання вчителем резервів, закладених в особистості учнів. Створення на уроці особливого мікроклімату. Володіння вчителем технологією педагогічного спілкування. Врахування вчителем досвіду та інтересу учнів, формування внутрішньої мотивації до навчання. Індивідуалізація та диференціація навчання. Педагогічний такт вчителя.
Навчання читання:
з розумінням основного змісту тексту;
з розумінням повного змісту тексту;
вибірковий переклад текстів і частковий їх аналіз, у тому числі, складних речень у старших класах.
Робота з незнайомими текстами (газетами, додатковою літературою).
Навчання письма.
Застосування звуко-світлових технічних засобів, комп'ютерної техніки. Раціональне використання часу уроку.
Використання вчителем на уроці досягнень педагогічної науки, передового педагогічного досвіду.
Фахова (лінгвістична і методична)підготовка вчителя.
Виховна робота в процесі навчання.
Здійснення контролю за рівнем навчальних досягнень учнів. Додержання вчителем програмних вимог оцінки знань, умінь та навичок учнів. Ведення тематичного обліку знань.
Сформованість умінь і навичок усного мовлення:
складання запитань і підготовка відповідей на поставлені запитання;
володіння діалогічним мовленням;
володіння монологічним мовленням;
уміння вести бесіду.
Наявність умінь і навичок аудіювання:
звернення з проханням до учнів, реагування учнів на них;
прослуховування коротких аудіотекстів, відповіді на запитання, викладення змісту прослуханого рідною мовою, складання плану прослуханого тексту (усно і письмово).
Наявність умінь і навичок читання:
розуміння прочитаного;
виклад змісту прочитаного рідною мовою (письмово);
виклад змісту прочитаного іноземною мовою (усно);
складання діалогів на матеріалі прочитаного тексту;
коментоване читання;
5—8 класи: читання текстів, побудова запитань та відповідей, читання і переклад текстів, виразне читання;
9-12 класи: читання тексту про себе, побудова усних відповідей на поставлені вчителем запитання при вибірковій перевірці знань учнів; читання вголос окремих фраз або абзаців у відповідь на поставлене вчителем запитання; складання плану або запитань до тексту, читання за допомогою словника уривків тексту за завданням учителя.
Сформованість лексичних навичок:
рецептивне володіння лексикою; робота з індивідуальними картками (письмово, переклад з іноземної мови на рідну);
репродуктивне володіння лексикою, робота з індивідуальними картками (усно, переклад з рідної мови на іноземну).
Виконання на уроці санітарно-гігієнічних вимог.
Методичне оцінювання навчальних досягнень учнів.
Основні позитивні моменти, та недоліки уроку.
Загальна оцінка уроку.