Схема аналізу уроку інформатики
навчально-методичне і технічне забезпечення уроку:
знання вчителем вимог навчальних програм, нормативних документів, інструктивно-методичного забезпечення викладання інформатики;
вибір типу, структури уроку, відповідність змісту уроку навчальним програм;
доцільність формування мети уроку, її відповідність нормативним вимогам;
підготовленість до уроку: чистота, освітленість приміщення нормативним вимогам;
підготовленість учнів до уроку (наявність на столах зошитів, підручників, ручок та інших необхідних приналежностей), підготовка комп’ютерів (наявність необхідної кількості комп’ютерів, чи розіслано програмне забезпечення);
як учитель організував клас на роботу на початку уроку (чи потрібен час на встановлення порядку і дисципліни, на перевірку відсутніх, чи була поставлена перед учнями мета уроку тощо).
Оцінка основних особистісних якостей учителя на уроці:
знання предмета й загальна ерудиція вчителя;
рівень педагогічної та методичної майстерності;
культура мови, темп, дикція, інтенсивність, образність, загальна та спеціальна педагогічна техніка;
ступінь тактовності й демократичності;
загальний вигляд вчителя, міміка, жести, культура поведінки.
Оцінка основних характеристик учнів:
ступінь пізнавальної активності, творчості й самостійності;
рівень загальнонавчальних та спеціальних умінь і навичок;
наявність і ефективність колективних та групових форм роботи;
ступінь дисциплінованості, організованості, зацікавленості.
Оцінка змісту діяльності вчителя та учнів:
науковість, доступність і посильність матеріалу, що вивчається (вмінь та навичок, які формуються);
актуальність і зв’язок з життям, теорії з практикою;
ступінь новизни, проблемності, зацікавленості навчального матеріалу (отримуваної учнями інформації);
оптимальність об’єму запропонованого для засвоєння матеріалу.
Оцінка ефективності способів діяльності вчителя й учнів у ході уроку:
яке обладнання використовувалося вчителем на уроці( наочні посібники, навчальні й методичні посібники, комп’ютерні програми). Наскільки вони необхідні й доцільні на даному уроці;
яка загальна структура уроку, методи навчання;
раціональність та ефективність використання часу уроку, оптимальність його темпу;
ступінь раціональності й ефективності використовуваних організаційних форм, методів і прийомів навчання;
рівень зворотного зв’язку з усіма учнями в ході уроку;
ефективність контролю за роботою учнів та рівень вимог, на яких проводилася оцінка знань, умінь та навичок учнів;
ступінь дотримання правил охорони праці та техніки безпеки учителем та учнями.
Оцінка мети і результатів проведеного уроку:
ступінь конкретності, чіткості й лаконічності формулювання мети уроку;
реальність, доцільність, складність і доступність мети;
ступінь навчального впливу уроку на учнів (які навчальні знання, вміння й навички сформовані);
ступінь виховного впливу уроку на учнів (що сприяло їх формуванню і в якій мірі);
ступінь впливу уроку на розвиток учнів (що саме сприяло їх розвитку);
обсяг домашнього завдання, його доцільність, диференціація, відповідність нормативним вимогам;
доцільність застосованих на уроці методів та прийомів оцінки навчальних досягнень учнів;
застосування вчителем активних, інтерактивних методик, інноваційних технологій навчання;
найбільш позитивні ас пекти уроку;
найбільш характерні недоліки уроку, шляхи його вдосконалення.