Схема аналізу уроку музики
Готовність учителя та учнів до уроку:
знання й творча реалізація вчителем програми та інших нормативних та інструктивно-методичних матеріалів з питань викладання музики;
підготовка дидактичних матеріалів та інших засобів навчання;
визначення теми й мети уроку;
регламентація часу на уроці;
визначення обсягу матеріалу, логічна чіткість побудови уроку;
емоційно-естетичний настрій уроку;
поєднання форм колективної та індивідуальної роботи з учнями;
доцільність вирішуваних на уроці завдань;
відповідність матеріалу уроку віковим особливостям учнів, їх навчальним можливостям; робота з учнями, які не мають розвиненого музичного слуху;
•. розвивальні можливості уроку, виховне значення уроку.
2. Технологія викладання й учіння:
оптимальний вибір організаційних форм, методів і прийомів навчання, вокально-хорова культура:
а) додержання вимог щодо правильного розвитку співацького голосу; вокальні вправи на початку уроку; робота вчителя над розвитком вокально-хорових навичок (звукоутворення, дикція, дихання, ансамбль);
б) відповідність пісенного матеріалу вокально-технічним можливостям учнів; естетична цінність пісенного матеріалу;
в) зв'язок вокальних вправ з конкретним пісенним матеріалом і музична грамота;
музична грамота:
а) робота вчителя над інтонацією та виразністю виконання пісенних вправ, взаємозв'язок між розучуванням пісні й музичною культурою;
б) навчання музичної грамоти; уміння учнів співати по нотах;
в) вивчення музичної грамоти у взаємозв'язку зі співом і грою на музичних інструментах; інтонаційно-ритмічні вправи на сольфеджіо;
слухання музики:
а) система слухання музики (за програмою); робота вчителя над розвитком навичок сприймання музичних творів у процесі слухання їх;
б) виховання стійкого інтересу до кращих зразків національного та світового музичного мистецтва;
використання наочності на уроці;
прийоми встановлення зворотного зв'язку закріплення знань та умінь;
методичні прийоми, використовувані з метою реалізації основних дидактичних принципів навчання;
ефективність контролю за роботою учнів і рівень вимог, на якому було оцінено їхні навчальні досягнення;
інтегративний підхід до вибору й реалізації освітніх технологій, методів і прийомів навчання;
дисципліна учнів протягом уроку.
3. Діяльність учителя на уроці:
мова вчителя, використання педагогічної техніки; реалізація основних функцій вчителя;
керівна роль вчителя (вміння керувати класом);
педагогічний такт учителя, прийоми співдружності й співтворчості.
4. Результати уроку:
виконання плану уроку;
досягнення мети уроку;
загальна характеристика співу учнів (виразний, плавний, чистий, крикливий, фальшивий);
наявність в учнів навичок співати по нотах нескладні мелодичні уривки згідно з вимогами програми;
наявність в учнів умінь аналізувати й оцінювати музичні твори;
реальність, доцільність, складність і досягнення мети одночасно;
ступінь навчального впливу проведеного уроку на учнів;
ступінь виховного впливу (що і якою мірою сприяє вихованню учнів у ході уроку);
ступінь впливу уроку на розвиток учнів (що і якою мірою сприяє їхньому розвитку);
методика оцінювання навчальних досягнень учнів, ведення тематичного обліку знань;
найбільш вдалі елементи уроку;
що на уроці не виконано, реалізовано лише частково, причини невиконання окремих елементів плану уроку;
загальна оцінка уроку.