Схема аналізу уроку фізики
Підготовка вчителя до уроку:
знання і реалізація вимог навчальної програми, інших нормативних документів, інструктивно-методичні матеріали з питань викладання фізики;
підготовка завдань для практичних занять, підготовка навчального обладнання, дидактичного, роздаткового матеріалу;
оптимальність вибору мети, завдань уроку, тип уроку;
відповідність змісту навчального матеріалу вимогам програми.
Науково-теоретичний та методичний рівень викладання:
формування природничо-наукової картини світу, матеріалістичного світогляду, формування навичок самостійного здобування знань;
формування і розвиток в учнів наукових знань та вмінь, необхідних для розуміння процесів і явищ, які відбуваються в природі, техніці, побуті; значення використання енергозберігаючих технологій; забезпечення доступності сприйняття школярами навчального матеріалу;
розвиток логічного мислення в учнів, використання в навчальному процесі задач-запитань та експериментальних задач;
роль і місце експерименту в процесі навчання, формування вміння користуватися вимірювальними приладами під час самостійного виконання дослідів, експерименту, практичних робіт;
використання технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, методика використання дидактичного, роздаткового матеріалу;
роль і місце самостійних робіт у процесі навчання, роль вчителя у попередженні та подоланні перевантажень учнів;
організація диференційованої роботи з різними за підготовкою категоріями учнів;
зв’язок викладання фізики з іншими навчальними предметами, політехнічна спрямованість викладання фізики, відображення сучасних досягнень фізики і техніки. Висвітлення ролі українських вчених у розвитку світової фізичної науки;
забезпечення єдності процесу навчання, виховання та розвиток пізнавальних можливостей учнів;
оптимальність вибору організаційних форм, методів та прийомів навчання;
раціональність використання навчального часу уроку;
використання інноваційних технологій навчання та виховання;
додержання правил техніки безпеки та санітарно0гігієнічного режиму на уроці;
Діяльність учнів на уроці:
чи вимагає вчитель від учнів при відповідях встановлення причинно-наслідкових зв’язків між різними явищами та фізичними величинами;
наскільки учні проявляють самостійність, чи вміють самостійно робити висновки та узагальнення;
чи вміють учні засвоювати знання, отримані при вивчення інших предметів чи інших розділів фізики, для здобуття нових знань, розв’язування задач та виконання експериментальних завдань;
наслідки навчальний матеріал засвоювався безпосередньо на уроці, інтерес та увага при вивчення нового матеріалу;
дисципліна протягом уроку.
Діяльність вчителя на уроці:
педагогічний такт, застосування прийомів співробітництва та співтворчості;
виконання вчителем основних дидактичних вимог;
реалізація основних функцій вчителя (вміння керувати класом);
володіння вчителем педагогічною технікою;
робота вчителя по підвищенню якості знань учнів.
Результати уроку:
ступінь засвоєння теоретичного матеріалу, якість навчальних досягнень учнів;
знання учнями основних фізичних теорій та вміння їх застосувати для пояснення матеріалу, що вивчається;
яка глибина та міцність знань учнів, наскільки учні привчені чітко та ясно висловлювати свої думки, правильно застосовувати фізичну термінологію;
обсяг домашніх завдань, їх відповідність вимогам програми, використання диференційованих домашніх завдань;
організація, систематичність, методи і форми перевірки знань учнів. Якість знань і виховне значення уроку;
виконання плану уроку; -- що на уроці не було досягнуто, чому;
реалізація мети уроку;
найбільш вдалі елементи уроку;
загальна оцінка уроку.