Схема аналізу уроку образотворчого мистецтва
Готовність учителя та учнів до уроку:
знання вчителем програми та інших нормативних та інструктивно-методичних матеріалів з питань викладання образотворчого мистецтва;
наявність плану уроку, його відповідність вимогам програми;
підготовка обладнання, засобів навчання, у тому числі ТЗН;
готовність учнів до уроку; наявність необхідних матеріалів, інструментів;
розподіл часу уроку;
логічна послідовність окремих етапів уроку;
доцільність вирішуваних на уроці завдань.
Зміст уроку:
тема уроку та її місце в програмі;
відповідність змісту темі уроку, відповідність матеріалу віковим особливостям, навчальним можливостям окремих учнів;
доцільність вибору мети уроку, відповідність типу уроку та виду уроку його меті;
розвивальні особливості уроку;
виховне значення уроку.
Науково-теоретичний і методичний рівень викладання:
науковість, послідовність, доступність для сприймання, відповідність вимогам навчальних програм;
оптимальний вибір організаційних форм, методів і прийомів навчання, інтегративний підхід до вибору й реалізації навчальних технологій, методів, засобів і форм навчання;
застосування активних та інтерактивних методів навчання, традиційних та інноваційних технологій;
форми, методи і прийоми ознайомлення з основами образотворчої грамоти, техніки виконання, матеріалами та інструментами;
підбір і раціональне використання дидактичного матеріалу;
спрямованість навчання на отримання гарантованих результатів;
прийоми встановлення зворотного зв'язку у ході вивчення нового матеріалу;
застосування набутих знань під час вивчення нового матеріалу;
уміння вчителя висловлювати своє ставлення до естетичних явищ, оточуючої дійсності та творів мистецтва;
здійснення диференційованого підходу до учнів на уроці;
забезпечення естетичного, морального і трудового виховання учнів на уроці.
Діяльність учнів на уроці:
інтерес і увага учнів при вивченні нового матеріалу;
активність на етапі актуалізації та застосування знань та вмінь;
різноманітність і види характеру самостійної роботи;
дисципліна протягом усього уроку.
Діяльність вчителя на уроці:
мова вчителя, знання та реалізація основних вимог педагогічної техніки;
керівна роль вчителя (вміння керувати учнівським колективом);
педагогічний такт вчителя, прийоми співробітництва й співтворчості.
Результати уроку;
сформованість в учнів навичок і вмінь відтворювати художні образи у різних видах образотворчої діяльності (живопис, графіка, скульптура, декоративно-прикладне мистецтво);
вміння застосовувати набуті теоретичні знання на практиці;
вміння виконувати зображення на площині та в об'ємі різних предметів, передавати особливості будови окремих предметів, форми, пропорції, конструкції;
вміння передавати просторові явища на основі спостережувальної лінії і контрольної перспективи;
вміння передавати настрій і стан зображуваних людей, тварин, птахів;
вміння самостійно користуватися літературою з образотворчого мистецтва;
розвивальне і виховне значення уроку;
виконання плану, досягнення мети уроку;
якість знань, умінь і навичок учнів;
методика оцінювання навчальних досягнень учнів, об’єктивність оцінювання, ведення тематичного обліку знань;
найбільш вдачі елементи уроку;
що на уроці не реалізовано або реалізовано частково, причини недовиконання плану уроку;
загальна оцінка уроку.