Схема аналізу уроку хімії
Навчально-матеріальна база:
обладнання кабінету хімії, можливість забезпечення учнів під час практичних і лабораторних робіт необхідних робіт необхідними приладами, посудом, хімічними реактивами;
додержання інструкцій по збереженню реактивів;
систематизація обладнання, забезпечення кабінету наочними посібниками, роздатковим, дидактичним матеріалом;
стан фактичного використання обладнання, приладів, наочних посібників, роздаткового, дидактичного матеріалу;
додержання техніки безпеки, санітарно-гігієнічних вимог.
Готовність учителя та учнів до уроку:
знання і реалізація вчителем вимог програми, інших нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів з питань викладання хімії;
підготовка натуральних хімічних об’єктів, хімічного обладнання, інших засобів навчання, у тому числі ТЗН, комп’ютерної техніки;
готовність учнів до уроку;
розподільне, раціональне використання часу уроку;
Організація уроку:
доцільність вирішення задач уроку;
логічна послідовність структури уроку.
Зміст уроку:
доцільність формування мети, задач уроку;
відповідність змісту меті уроку;
зв’язок навчання з життям, політехнічна спрямованість навчання;
відповідність змісту уроку віковим особливостям, можливостям учнів;
виховні, розвивальні особливості уроку.
Технологія викладання особливості уроку.
викладання нового матеріалу в світлі провідних наукових теорій, формування діалектико-матеріалістичного світогляду;
спрямованість на отримання гарантованих результатів;
використання вчителем традиційних та інноваційних технологій;
оптимальність вибору організаційних форм, методів і прийомів навчання;
технологія вивчення нового матеріалу;
наочність на уроці (предметна, зображувальна, символіко-графічна,
статистична, динамічна);
використання хімічного експерименту, вироблення практичних навичок учнів;
прийоми встановлення зворотного зв’язку закріплення знань та вмінь;
застосування підручника та різних видів самостійної роботи;
індивідуалізація та диференціація навчання;
застосування сучасних засобів навчання, особливості різноманітних пізнавальних завдань, як організаційно-управлінського засобу навчання хімії;
методичні прийоми, які використовуються з метою реалізації принципу спрямованості навчання (культурологічної, морально-етичної, економічної, екологічної, естетичної, гуманістичної, валеологічної тощо);
інтегративний підхід до вибору та реалізації освітніх технологій, методів, форм, засобів навчання.
Діяльність учнів на уроці:
інтерес та увага при вивченні нового матеріалу;
активність учнів на етапі актуалізації та застосування знань та умінь;
різноманітність видів і характеру самостійних робіт;
участь у хімічному експерименті;
дисципліна протягом уроку.
Діяльність вчителя на уроці:
мова вчителя;
реалізація основних функцій вчителя;
керівна роль вчителя (вміння керувати класом);
педагогічний такт, прийоми співробітництва та співтворчості.
Результати уроку: якість навчальних досягнень учнів, тематичний облік знань;
виконання плану уроку; розвивальне і виховне значення уроку;
реалізація мети уроку; найбільш відчутні досягнення на уроці;недоліки уроку; загальна оцінка уроку.