Схема аналізу уроку математики
Підготовка вчителя до уроку:
знання та використання вчителем диференційованих програм, інструктивно-методичних матеріалів з питань викладання математики;
визначення вчителем мети уроку, типу уроку, відбір форм і методів навчання відповідно до мети, підготовка дидактичного, роздаткового матеріалу, навчальних посібників, ТЗН, комп’ютерної техніки;
відповідність змісту навчального матеріалу програмам, віковим особливостям, можливостям учнів.
Науково-методичний рівень викладання:
виконання вчителем основних дидактичних принципів навчання (науковість і доступність викладання, міцність результатів навчання, системність і систематичність навчання, формування навичок самоосвіти, формування сталого інтересу до вивчення предмету тощо);
використання можливостей програмового матеріалу для формування наукового світогляду, логічного мислення, загальнолюдських моральних і духовних цінностей, поваги до національної культури і традицій;
формування в учнів відповідальності за результати навчання в процесі розв’язування математичних задач;
спрямування діяльності учнів на вироблення вміння застосовувати отримані знання для вирішення різноманітних практичних задач;
ефективність здійснення учнями по елементного аналізу і встановлення відповідальності між математичним записом висновків і їх словесним формулюванням;
оптимальний вибір організаційних форм, методів (зокрема, інноваційних) і прийомів викладання математики;
здійснення індивідуального та диференційованого навчання;
раціональне поєднання пояснювально-ілюстартивних методів з евристичного, частково-пошуковими, здійснення проблемно-пошукового навчання;
робота вчителя з розвитку логічного мислення учнів: розв’язування задач з аналізом, спеціальний добір запитань, задач і вправ, виявлення раціональних шляхів розв’язування;
розвиток активної пізнавальної діяльності учнів, формування операцій мислення, інтенсивність навчальної діяльності, щільність уроку;
формування загально навчальних і спеціальних умінь та навичок учнів, формування опорних знань, міжпредметні зв’язки на уроці;
система самостійних, практичних, контрольних робіт, їх періодичність, зміст, ступінь труднощів. Дотримання вимог до письмових робіт.
Діяльність учнів на уроці:
формування сталого інтересу до вивчення математики;
активність учнів на етапі актуалізації та застосування знань та умінь;
різноманітність видів та характеру самостійних робіт;
математична культура школярів, уміння учнів застосовувати знання на практиці, працювати з додатковою літературою;
ступінь розвитку математичного мовлення і мислення учнів;
володіння теоретичним матеріалом, основними поняттями, теоремами, законами, формулами, алгоритмами;
дисципліна протягом усього уроку.
Діяльність учителя на уроці:
педагогічний такт, прийоми співтворчості та співдружності;
володіння педагогічною технікою, мова вчителя;
керівна роль вчителя (вміння організувати роботу учнів на уроці);
реалізація основних функцій учителя.
Результативність навчально-виховного процесу:
співвідношення за трудністю і обсягом домашніх і класичних робіт;
якість знань, умінь, практичних навичок учнів;
забезпечення базового рівня математичної освіти;
об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів, ведення тематичного обліку знань;
сформованість в учнів навичок роботи з підручником, довідковою літературою, таблицями, мікрокалькулятором, комп’ютером тощо;
наявність навичок усного рахунку, сформованість обчислювальних навичок;
ступінь розвитку мислення учнів, умінь розв’язувати задачі, доводити теореми;
розвивальне і виховне значення уроку;
виконання плану уроку;
реалізація мети уроку;
найбільш вдалі елементи уроку;
що на уроці не реалізовано, чому;
загальна оцінка уроку.