Схема аналізу і самоаналізу уроку
Особисті якості вчителя:
знання предмета і загальна ерудиція;
рівень педагогічної і методичної майстерності;
культура мови, її образність, емоційністьпочуття такту і демократичність у взаємовідносинах з учнями;
зовнішній вигляд, міміка, жести.
Особливості навчальної діяльності учнів:
пізнавальна активність, творчість, самостійність;
рівень розвитку загально навчальних і спеціальних умінь і навичок;
наявність і ефективність колективних (групових і парних) форм роботи ході в уроку;
вияв дисциплінованості, організованості і зацікавленості в даному навчальному предметі у ході уроку.
Зміст матеріалу, що вивчається:
науковість, посильність, доступність матеріалу, що вивчається;
актуальність і зв’язок з життям (теорії з практикою);
новизна, проблемність і привабливість наукової інформації;
оптимальність об’єму матеріалу, запропонованого для засвоєння.
Ефективність викладання:
раціональність використання часу, оптимальність темпу; чергування і різні види діяльності на уроці;
доцільність використання засобів навчання, зокрема ТЗН, комп’ютерної техніки;
раціональність і ефективність методів і організаційних форм роботи;
характер зворотного зв’язку з учнями;
контроль за роботою учнів і зміст вимог до оцінки їх знань, умінь і навичок;
рівень естетичного впливу уроку на учнів;
дотримання правил охорони праці і техніки безпеки в ході уроку.
Мета і результати проведеного уроку:
конкретність і лаконічність формування мети уроку;
реальність, доцільність, складність і можливість досягнення мети;
навчальний ефект проведення заняття (чому і в якій мірі навчилися школярі);
виховний ефект;
вплив уроку на розвиток учнів.