Схема комплектованого аналізу уроку літератури
Тема уроку. Точність та обґрунтованість формування.
Обґрунтованість даної теми у курсі даного класу, програми у цілому.
Основна мета, освітньо-виховні та розвивальні завдання.
Відповідність мети, завдань, змісту уроку концепції змісту освіти, дидактичної системи.
Ефективність реалізації мети й завдань у ході уроку.
Готовність учнів до виконання завдань, поставлених на уроці (наявність опорних знань, наявність текстів, необхідних довідникових матеріалів тощо).
Обладнання уроку, використання засобів навчання.
Структура уроку, його основні навчальні ситуації. Композиційна значимість уроку.
Тип уроку, оптимальність вибору типу уроку.
Вибір організаційних форм уроку, доцільність вибору.
Літературознавча концепція уроку. Критерії відбору історико-літературного матеріалу. Фактична і літературознавча точність.
Відповідність методів і прийомів навчання цілям і змісту уроку, віковим та індивідуальним особливостям сприйняття учнів.
Вибрані способи засвоєння художнього твору (види читання, шляхи аналізу та інтерпретації).
Характер і умови роботи з текстом (знання учнями тексту, вміння його використовувати, усвідомлення вибору способом засвоєння тексту, умови реалізації вибраного способу, ініціювання проблемних ситуацій, їх вирішення тощо).
Формування знань, умінь і навичок у відповідності з вимогами програми.
Формування читацьких здібностей учнів.
Розвиток різних форм читацького сприйняття: активності й об’єктивності читацької уяви, здібності до засвоєння змісту твору на рівні репродуктивному, аналітичному, синтезуючому, до осмислення художньої форми на рівні деталі й композиції.
Формування літературно-творчих здібностей учнів.
Розвиток психологічних особливостей особистості(емоцій, почуттів, пам’яті, мислення уяви, асоціацій).
Формування когнітивних, креативних, оргдіяльнісних якостей учня.
Формування спеціальних умінь, пов’язаних з аналізом художнього твору.
Використання інновацій, педагогічних технологій.
Використання комунікативних технологій.
Виконання санітарно-гігієнічних вимог на уроці.
Освітні та розвивальні результати уроку.
Яка із складових уроку: дидактична, літературознавча, психолого-педагогічна, комунікативна перемогла?