Четвер, 05.16.2024, 4:24 PM | Вітаю Вас Гість | RSS |
ЧЕРНЯТИНСЬКИЙ ЗЗСО | |
Головна | Географія | Реєстрація | Вхід |
|
Схема аналізу уроку географії
Готовність учителя й учнів до уроку: знання вчителем вимог навчальних програм, нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів стосовно викладання курсу географії; наявність плану уроку; підготовка натуральних географічних об'єктів, географічного обладнання, дидактичного матеріалу та інших засобів навчання; • готовність учнів до уроку; • розподіл навчального часу на окремі етапи уроку. Організація уроку: чіткість формулювання мети уроку; доцільність поставлених на уроці задач, ефективність шляхів їх вирішення; логічна послідовність окремих етапів уроку; відхилення від плану уроку, причини, які викликали ці відхилення. Зміст уроку: • тема уроку та її місце у програмі; • відповідність змісту темі уроку; компактність і системність матеріалу, який вивчається; зв'язок з практикою, життєвим досвідом учнів; відповідність матеріалу віковим особливостям, навчальним можливостям окремих учнів; • розвивальні особливості уроку; • виховне значення уроку. Технологія викладання та учіння: спрямованість на отримання гарантованих результатів; використання активних та інтерактивних методів, традиційних та інноваційних технологій навчального матеріалу; оптимальний вибір організаційних форм, методів і прийомів навчання, врахування навчально-матеріальної бази школи; організація самостійної пізнавальної діяльності учнів, співвідношення вчителя й учнів на уроці. Групова та індивідуальна діяльність учнів у процесі занять. Робота учнів з підручниками, картами та іншими навчальними посібниками; додержання вимог чіткості, доступності, науковості, ідейності й образності пояснення нового матеріалу; наочність на уроці (предметна, зображувальна, символіко-графічна, статична та динамічна); поєднання викладання з профорієнтаційною роботою; застосування сучасних засобів навчання, особливості різноманітних пізнавальних задач, які організаційно-управлінські засоби навчання географії; прийоми встановлення зворотного зв'язку закріплення знань та умінь; методичні прийоми, використовувані з метою реалізації принципу спрямованості навчання (культурологічної, гуманістичної, морально-етичної, економічної, екологічної, естетичної, валеологічної тощо); інтегративний підхід до вибору й організації освітніх технологій, методів, засобів і форм навчання. Діяльність учнів на уроці: інтерес і увага при вивченні нового матеріалу; активність на етапі актуалізації та застосування знань та вмінь; різноманітність видів та характеру самостійної роботи; дисципліна протягом усього уроку. Діяльність учителя на уроці: • мова, педагогічна техніка вчителя; • реалізація основних функцій вчителя; керівна роль вчителя (вміння керувати класом); педагогічний такт, прийоми співробітництва та співтворчості. Результати уроку: виконання плану уроку; • досягнення мети уроку; якість навчальних досягнень учнів, ступінь сформованості практичних умінь і навичок; • ступінь засвоєння теоретичного та фактологічного матеріалу, передбачених програмою основних понять, законів і закономірностей, уміння застосовувати їх під час пояснення географічних явищ, знання географічної номенклатури відповідно до вимог програми; ступінь сформованості загальнонавчальних умінь і навичок (робота з підручником, навчальними посібниками, у тому числі специфічних для предмета, уміння користуватися картографічними й статистичними матеріалами, першоджерелами); розвивальне та виховне значення уроку; обсяг і зміст домашнього завдання, його диференціація, відповідність нормативним вимогам; найбільш вдалі елементи уроку; |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
uCoz |