Роль учнівського самоврядування в становленні особистості школяра.
Сьогодення ставить перед педагогічними працівниками важливе і невідкладне завдання – виховання свідомого громадянина, патріота рідної землі, який володіє високою культурою міжнаціональних відносин, духовно та фізично досконалий, готовий жити у громадянському суспільстві. Виховати патріота – означає наповнити повсякдення життя дитини благородними почуттями, які забарвлювали б усе, що людина в цьому віці пізнає і робить.
Педагогічний колектив Чернятинської ЗОШ І-ІІІ ст. поставив перед собою завдання максимально наблизити процес виховання до реалій сьогодення. Звідси випливає новий напрямок виховної роботи – реалістичне виховання. Мету ми не ставимо зразу, а паралельно виробляємо, але не як мету виховання, а як мету поліпшення шкільного життя. Треба було щось кардинально змінювати в плані виховної роботи. Для цього була створена ініціативна група з числа учнів, педагогів, яка розробила план вдосконалення основних напрямків виховання через учнівське самоврядування. Виникла ідея створити в межах школи учнівську державу.
Першим етапом було обрання шкільного учнівського парламенту. Написано закон про вибори і схвалений учнівською конференцією. Тут і все закрутилося. Висунення кандидатів, реєстрація у виборчій комісії. передвиборча агітація, довірені особи, зустрічі з виборцями ну і звичайно саме голосування – демократичне, таємне з використанням бюлетенів. Урочисто прибраний зал, урна, місця для заповнення бюлетенів, прапор держави, все це піднімало дух дітей, дисциплінувало. А як зацікавлено і з острахом голосували п'ятикласники. Дивлячись на це ми педагоги розуміли, що є плоди нашої праці.
Мета у всієї школи стояла така: створити країну з усіма її атрибутами. Хочу похвалитися що у 2003році наша школа першою в районі презентувала герб, прапор, гімн. Кожного понеділка загальношкільна лінійка починається молитвою, виконуємо гімн держави, школи і піднімаємо два прапори відповідно України і школи. Після цього на засіданні парламенту опрацьовано і прийнято закон про вибори президента школи.
Участь у голосуванні приймали і педагоги. Це говорить про демократичний устрій в нашій школі і спільну відповідальність, про партнерство.
Наказом по школі день 14 листопада оголошено Днем Шкільної країни. Цього року відзначено 11-ту річницю від дня заснування Шкільної країни. Проведено інагурацію президента учнівського самоврядування, представлення прем'єр-міністра і кабінету міністрів. Таким чином можна сказати, що Шкільна країна набула офіційного юридичного статусу з усіма її державними регаліями.
Через учнівське самоврядування проходять всі напрямки виховання. Комітети шкільного парламенту працюють на законотворчій основі. Закони приймаються парламентом, а потім передаються президенту який підписує їх перед всією школою, якщо не має зауважень, на загально шкільній лінійці. В школі є судова гілка влади, яка проводить спільні засідання президії учнівського самоврядування, батьківського комітету на які запрошуються порушники дисципліни з числа учнів разом з батьками. Для навчання батьків у школі оформлено кабінет батьківського всеобучу. На базі школи проведено районний форум голів батьківського комітету шкіл, керівників ЗНЗ.
Знаковим у нашій школі є традиційне свято вручення паспортів учням 11-х класів. Цю традицію варто запровадити у кожній школі. Підсумком навчально-виховної роботи в школі є відкритий день знань, який проводиться у квітні.
В цей день проводиться урочиста лінійка де підбиваються підсумки навчального року, відбувається нагородження учнів , які посіли призові місця у ІІ – ІІІ етапах Всеукраїнських предметних олімпіадах, визначається учень переможець номінації “Учень року” з врученням премії, яку спонсорують педагоги школи. Закінчується інтелектуальною грою “Найрозумніший”.
Під час святкування Дня школи проводиться день учнівського самоврядування, виставка-конкурс малюнків на тему: «Школа майбутнього», виставка колекціонерів і завершується святкування концертом.
Я думаю, що не випадково наша школа є базовою в плані учнівського самоврядування, методичної роботи і управлінської діяльності. Тому, що в школі працюють однодумці, наділені однією ідеєю виховати справжню людину, гідного патріота своєї держави.
Перед нами стоїть найскладніша і найвідповідальніша справа – формування людських душ і характерів, загартування сердець і розуму.
Нашим дітям потрібна не тільки опіка, скільки дружня порада, розумне керівництво, духовна підтримка.
Давайте будемо пам'ятати:
“ Виховання дітей – це не втішна розвага, а завдання, яке вимагає капіталовкладень – вадких переживань, зусиль, безсонних ночей і багато, багато думок ”.
Директор Чернятинської ЗОШ І-ІІІ ст. – Білий Б.В.