Анкета-опитувальник
Прізвище, ім'я, по батькові вчителя___________________________________
- Оцінка виражає думку вчителя про знання учня.
- Так, тільки думку вчителя.
- Оцінка може відображати думку класу.
- Не знаю.
- Якщо учень тривалий час не встигає з якогось предмета, учитель уже, на жаль, не в змозі йому допомогти.
- Згоден.
- Не обов'язково.
- Не знаю.
- Школяреві треба пояснити, чи прогресує він у своїх знаннях порівняно з його попередніми результатами.
- Треба.
- Не обов'язково.
- Не потрібно.
- Похвала в процесі виконання завдання дає більше користі, ніж оцінки за всю виконану роботу.
- Згоден.
- Не згоден.
- Не знаю.
- Можна досягти потрібного виховного ефекту, якщо порівнювати учнів, що мають різну успішність.
- Згоден.
- Не згоден.
- Не знаю.
- Під час опитування вчитель орієнтується на думку учня, стежить за його міркуваннями й намагається розвинути його думки.
- Як правило .
- Рідко.
- У цьому не має необхідності.
- Оцінку учень має «заробити». Її неможна давати авансом.
- Згоден.
- Не згоден.
- Не знаю.
- Не вивчений урок слід відповідно оцінювати, учень не має права відмовлятися від відповіді.
- Це справедливо.
- Це не правильно.
- Це спірне питання.
- Можна використати вміння школярів оцінювати свою роботу і роботу товаришів.
- Регулярно.
- З рідка.
- На це ніколи не вистачає часу.
- Оцінювати слід результати виконаного учнем завдання.
- Так, це досягнення результатів – об'єктивний критерій оцінювання.
- Ні, важливо врахувати й нестандартні способи рішення.
- Не знаю.
- Під час уроку позитивні та негативні оцінки дій учня мають урівноважувати одна одну.
1.Так, не слід захоплюватися чимось одним – похвалою чи
зауваженням.
2. Ні, позитивних оцінок має бути більше.
3. Корисніше давати більше негативних оцінок.
12. Коли учень відповідає не дуже впевнено, йому слід вчасно допомогти.
1. Обов'язково.
2. Не обов'язково.
3. Допомагати під час опитування не потрібно.
13. Активність школярів на уроці – ще не показник продуктивності
їхньої роботи.
- Ні, це взаємопов'язані моменти.
- Так, тому видиму активність не варто високо оцінювати.
- Так, активність і продуктивність роботи не завжди збігаються.
14. Оцінюючи роботу учня, треба врахувати не тільки наявний
результат, а й старанність, затрачену працю.
- Це треба робити тільки в початкових класах.
- Таке врахування необхідне в усіх класах.
- Не знаю, чи треба це робити взагалі.
15. В умовах сучасної школи не припустимі щадні оцінки.
1. Так, це вияв процентоманії.
2. Ні, це гуманно стосовно дітей.
3. Складно сказати.
16. Якщо через оцінку виник конфлікт, авторитет учителя передбачає
збереження виставленої оцінки, хоча наполягати на ній треба
витримано й аргументовано.
-
- Згоден.
- Не згоден.
- Не знаю.
17. Корисно протиставляти навчальні результати учнів, що мають
однакові здібності й різне ставлення до навчання.
- Не згоден.
- Згоден.
- Не знаю.
18. Якщо на уроці обговорюють спірне питання, спокійне і чітке
пояснення вчителя краще, ніж голосна дискусія в класі.
- Так.
- Ні.
- Не завжди.
19. Виставляючи оцінку, слід пояснити учневі, за що її поставлено.
1. Так, завжди.
2. Так, іноді.
3. Ні, це учень має розуміти сам.
20. Учитель знаходить час, щоб поговорити з кожним учнем про його
успішність, успіхи та недоліки.
- Зрідка.
- Завжди.
- Це практично неможливо.
Аналіз результатів анкетування
Сума балів є кількісним показником оцінних ситуацій
і стилю спілкування учителя та учнів.
1. Сума – менша за 28 балів.
Стиль спілкування можна оцінити як авторитарний . Учителі такого типу створюють оцінні ситуації, що мають негативний емоційний фон, і рідко використовують змістовну оцінку. Цей стиль потребує корекції.
2. 28-33 бали.
Стиль спілкування можна кваліфікувати як демократичний. Орієнтація вчителя на результативність навчання поєднується з орієнтацією на особистий розвиток учнів. Є підстави вважати такий стиль спілкування з дітьми оптимальним в умовах сучасної школи, що, безумовно, не гарантує помилок учителя в окремих оцінних ситуаціях.
3.34-40 балів.
Стиль спілкування можна можна вважати ліберальним. У вчителя переважає прагнення до створення сприятливої психологічної атмосфери в класі. Однак слід мати на увазі, що стиль дає чудові результати тільки за умови високого рівня професійної майстерності педагога. Якщо ж цей рівень не максимально високим, існує реальна небезпека втрати можливостей управління процесом уроку у класі.
Підрахунок балів
Номер запитання
|
Номер відповіді
|
Бали
|
|
Номер запитання
|
Номер відповіді
|
Бали
|
1
|
1
|
0
|
11
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
1
|
3
|
0
|
2
|
1
|
0
|
12
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
1
|
3
|
1
|
3
|
0
|
3
|
1
|
2
|
13
|
1
|
2
|
2
|
1
|
2
|
0
|
3
|
0
|
3
|
1
|
4
|
1
|
0
|
14
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
1
|
3
|
0
|
5
|
1
|
0
|
15
|
1
|
0
|
2
|
1
|
2
|
2
|
3
|
2
|
3
|
1
|
6
|
1
|
2
|
16
|
1
|
0
|
2
|
1
|
2
|
1
|
3
|
0
|
3
|
2
|
7
|
1
|
0
|
17
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
0
|
3
|
1
|
3
|
1
|
8
|
1
|
0
|
18
|
1
|
0
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
1
|
3
|
1
|
9
|
1
|
2
|
19
|
1
|
2
|
2
|
1
|
2
|
1
|
3
|
0
|
3
|
0
|
10
|
1
|
0
|
20
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
1
|
3
|
0
|
завантажити файл
|