Субота, 11.23.2024, 2:57 PMВітаю Вас Гість | RSS
ЧЕРНЯТИНСЬКИЙ ЗЗСО

Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Категорії розділу
Адміністрація школи [1]
Методична робота [12]
Для батьків [3]
Фінансова звітність [1]
Розробки уроків [4]
Шкільне життя [0]
Конкурси,Вікторини та інші заходи
Соціально-Психологічна служба [4]

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Методична робота

Професійна компетентність вчителя
11.20.2017, 2:24 PM

ДІАГНОСТИКА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Діагностика — це особливий вид пі­знання («діагноз» у перекладі з грець­кої — «розпізнання, визначення»).

Під час відвідування й спостережен­ня уроку керівник, здійснюючи педа­гогічну діагностику, повинен велику увагу приділяти технології цього про­цесу. Метою цієї роботи є обґрунтування технологічного підходу до аналізу уро­ку з точки зору формування профе­сійної компетентності вчителя.

Поняття «компетентність» у науковій літературі розглядається як вираже­на здатність використовувати свої знання й уміння. Компетентність, з точки зору Ю. Г. Татуру [7], це інте­гральна властивість особистості, яка характеризує його прагнення й готов­ність реалізувати свій Потенціал (зна­ння, уміння, досвід, особистісні якос­ті) для успішної діяльності.

Компетенція — загальна здатність, що базується на знаннях, досвіді, ціннос­тях, здібностях, набутих завдяки на­вчанню. Отже, поняття компетент­ності не зводиться тільки до знань і навичок, а належить до сфери складних умінь і рис особистості.

Змістом професійної компетентності вчителя є глибокі професійні знання, навички й уміння, професіоналізм у галузі психології й педагогіки, доско­нала методика здійснення навчально-виховних заходів. У структурі профе­сійної компетентності А. К. Маркова [5] виділяє такі напрями:

  • спеціальну компетентність, яка передбачає оволодіння професій­ною діяльністю на достатньо ви­сокому рівні, здібність проектува­ти свій подальший професійний розвиток;
  • соціальну компетентність, яка ви­магає оволодіння сумісною (ко­лективною, груповою) діяльніс­тю, прийомами міжособистісного спілкування, соціальної відпові­дальності за результати своєї ді­яльності;
  • особистісну компетентність, що відбивається в оволодінні при­йомами особистісного самовира­ження й саморозвитку, засобами протистояння деформації особис­тості;
  • індивідуальну компетентність, яка знаходить вияв в оволодінні при­йомами самореалізації й розвитку індивідуальності в процесі профе­сійної діяльності, готовності до професійного росту, здатності до індивідуального самозбереження, в умінні раціонально організовува­ти свою працю без перевантажень у часі й силах, здійснювати діяль­ність напружено, але без утоми та з позитивними результатами.

У цілому ідеалізована модель ціліс­ної соціально-професійної компе­тентності змістовно представлена чо­тирма різнопорядковими блоками: Іншими словами, соціально-профе­сійна компетентність включає наступ­ні чотири блоки:

  • базовий, що інтелектуально забез­печує (основні розумові операції: аналіз, зіставлення, порівняння, систематизація, ухвалення рішен­ня, прогнозування, співвіднесен­ня результату дії з висунутою ме­тою);
  • особистіший, у рамках якого лю­дині повинні бути властиві (або вона повинна характеризуватися ними) такі особистісні властивос­ті, як: відповідальність, організо­ваність, цілеспрямованість;
  • соціальний, соціально забезпечу­ючий життєдіяльність людини й адекватність ЇЇ взаємодії з інши­ми людьми, групою, колективом. Учитель має керуватися у своє­му поводженні цінностями буття (життя), культури, соціальної вза­ємодії; вибудовувати й реалізува­ти перспективні лінії саморозвитку (самовдосконалення); інтегрувати знання в процесі їх здобуття й ви­користовувати їх у процесі рішен­ня соціально-професійних задач;
  •  професійний, забезпечуючий адекватність виконання професійної діяльності .

Успішність учителя значною мірою залежить від якості аналізу його ком­петентності під час відвідування уро­ку адміністрацією школи, а значить, і підготовки керівника школи до спо­стереження під час уроку, збору не­обхідної інформації під час спосте­реження. Готуючись до відвідування уроку, керівник повинен: визначити об'єкт спостереження (компонент, аспект, урок як цілісна система, вчи­тель, учні), поставити мету відвідуван­ня, розробити план спостереження та аналізу уроку, ознайомити вчите­ля з метою відвідування, ознайоми­тися з навчальними програмами, під­ручником, визначити, яка тема буде вивчатися на уроці, з'ясувати логіко-структурну, дидактичну та методичну особливість викладання, перевірити шкільну педагогічну документацію (система опитування учнів, стан ве­дення класного журналу, плануван­ня уроків), під час бесіди з учителем вияснити систему роботи над підви­щенням кваліфікації та ступінь його ознайомлення з психолого-педагогічною літературою, передовим педагогічним досвідом.

 

 

Картка спостереження та аналізу розвитку професійної компетентності вчителя завантажити файл

Категорія: Методична робота | Додав: bogdan62bil | Теги: Методична робота
Переглядів: 397 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
» Вхід на сайт

» Пошук

» Наше опитування
Успіхи в навчанні
Всього відповідей: 8

» Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
uCoz